Sayfalar

18 Mayıs 2015 Pazartesi

Açlık Oyunları - Suzanne Collins



Açlık Oyunları - Suzanne Collins Kitap Yorumu


    

    Herkese merhaba. Kitap Mevsimi bloguma hepiniz hoş geldiniz. Ben Can. Bugün günlerden açlık oyunları.

    Açlık Oyunları, Suzanne Collins'in kaleme aldığı Açlık Oyunları serisinin ilk kitabı.

    Nasılsınız? İyi misiniz? Umarım iyisinizdir çünkü ben çok iyiyim. Her hangi bir şey olmadı ama ben çoğu zaman mutluyumdur. Kendimi mutlu etmeyi başarabilenlerdenim. 

    O zaman yorumumuza geçelim.




Kitap Adı: Açlık Oyunları
Özgün Adı: The Hunger Games
Yayın evi: Pegasus Yayınları
Yazar Adı: Suzanne Collins
Çevirmen Adı: Sevinç Tezcan
Sayfa Sayısı: 384
Fiyatı: 25 TL
Puanım: 4/5
Satın Almak veya İncelemek İçin: D&ROku OkuİdefixKitap Yurdu
Arka Kapak Yazısı:
ETKİLEYİCİ BİR FANTASTİK DÜNYA, BİTMEK BİLMEYEN BİR AKSİYON 
AÇLIK OYUNLARI’NDA BİR SONRAKİ SAYFAYA GEÇMEK İÇİN SABIRSIZLANACAKSINIZ

ETRAFINIZDAKİ BAŞKA HERKES SABAHI GÖREMEYECEĞİNİZDEN EMİNKEN VAHŞİ BİR ORTAMDA KENDİ BAŞINIZA HAYATTA KALABİLİR MİSİNİZ?

“Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki, yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim. Hikayesi beni birçok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile, yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici.”
—Stephenie Meyer

“Elimden bir türlü bırakamadım… Bağımlısı oldum.”
—Stephen King

KAZANMAK ÜN VE TALİH, KAYBETMEK İSE KESİN ÖLÜM ANLAMINA GELİR.
BU OYUNUN GALİBİNİN KARNI DOYACAK KAYBEDEN İSE ÖLÜMLE TANIŞACAK…
AÇLIK OYUNLARI BAŞLASIN . . .

İddia ediyoruz Açlık Oyunları’nın bağımlısı olacaksınız ve bir sonraki kitabı sabırsızlıkla bekleyeceksiniz…


Bundan bir önceki kitap yorumum olan Marslı kitabının yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.


     Açlık Oyunları benim okuduğum ve henüz sonunu getiremediğim ikinci seri. Sonunu getiremedim çünkü ALaycı Kuş'u henüz alamadım. Sağdaki 'okuduklarım' panelinde araya kaç kitap girdiğini ve gireceğini görebilirsiniz. Ne zaman alacağımı ben de bilmiyorum ama umarım en yakın zamanda temin ederim.
    
    Açlık Oyunları güzel kitaptı. Yani, güzeldi. Her ne kadar abartıldığı kadar olmasa da güzeldi. Kitapta daha fazla aksiyon bekliyordum. Hemen oyunların başlamasını istiyordum. Ama kitabın yarısına kadar bir şey başlamadı. Tamam, önce bir alıştırması lazım yazarın bizi kitaba. Fakat 150 sayfa nedir ya.
150 küsür sayfanın sonunda anca yarışlar başladı. Ben de bir oh çektim.
    
    Bir de son sahnelerin geçtiği bir yer vardı. Hani boynuzlu bir şeyin üzerinde geçen sahne. İşte o boynuzlu şeyi, filmini izleyene kadar canlandıramamıştım kafamda.
    
    Gelelim kitaba. Baş karakterimiz Katniss Everdeen adındaki bir kız, annesi ve Prim adındaki küçük kız kardeşi ile 12. mıntıkada yaşamaktadır. Geçmişte yaşanan bazı olaylardan ötürü topraklar 13 mıntıkaya bölünmüş, 13. mıntıkanın isyanı ile de o mıntıka yok edilerek 12 mıntıkaya inmiştir.
    
    13. mıntıkanın isyanı üzerine kurulan ve herkese ders vermek amacı ile yapılan bir oyun, Açlık Oyunları herkesin korkulu rüyasıdır. Her yıl her mıntıkadan 12 ila 18 yaş arası çocuklardan bir erkek bır kız seçiliyordur ve bunlara 'haraç' ismi verilmiştir. Toplam 24 haraç oyun kurucularının tasarladığı arenada tek bir kişi kalana dek yaşamaya çalışırlar. Ve bütün mıntıkalar bu vahşeti izlemek zorundadır. Ne kadar kötü bir dünya değil mi?
    
    O seneki 74. açlık oyunlarında da her zamanki gibi her mıntıkadan bir erkek ve bir kız haraç seçilir. Bu seçilenlerden birisi de Katniss'in kız kardeşi Prim'dir. Katnis bu şoku atlatır atlatmaz onu korumak için gönüllü olur. Herkes şaşkındır çünkü o mıntıkadan daha önce gönüllü olan kimse çıkmamıştır. Daha sonra erkek haraç seçilir.
    
    'Peeta Melark'
    
    Sevdiğim bir karakterdi ama bir Gale değil.
    
    Gale, Katniss'in mıntıkadaki en yakın arkadaşıdır. Beraber avlanırlar ve avlarını paylaşırlar, birlikte çok iyi zaman geçirirler. İyi dostlar yani.
    
    Ve uzun bir yolculuk, hazırlık ve heyecandan sonra oyunlar başlar. Katniss ve Peeta'nın akıl hocası ve aynı zamanda 12. mıntıkanın tek galibi olan Haymich, tüm dünyaya bu ikiliyi talihsiz aşıklar olarak olarak gösterir. Öyle ki Peeta Katniss'i seviyordur fakat sorun şudur ki yarışmadan sadece bir kişi sağ çıkacaktır. Durum böyle olunca tüm halk bu talihsiz aşıkları benimserler. Böylece daha çok sponsor kazanabilecektirler. Sponsorlar yarışlar sırasında haraca, belirli bir para harcayarak ihtiyacını göndermek içindirler. Yani, eğer haracın yarışlarda bir ihtiyacı olursa, sponsorlar o ihtiyacını satın alıyorlar ve paraşütle haraca gönderiyorlar. Örneğin yarışlar sırasında Katniss'in baldırında büyük bir yanık oluşmuştu ve bir merheme ihtiyacı vardı. Sponsorlar da ihtiyacı olan bu merhemi ona gönderdiler. Fakat bu ihtiyaçlar öyle ucuz bir şey değiller. Acayip pahalılar. 
    
    Açıkçası yarış sahneleri iyiydi. Heyecan, hüzün ve aşk. Bir de vahşet. Tüm bunlar acayip iyiydi ve okunasıydı. Kitabın yarış kısımları elimden hızlıca geçip gitti. 

   
     Detaya girmeyeceğim. Zaten neredeyse hepiniz okudunuz. Ben de okudum. Bu nedenle de yorumladım. Okumayanlara öneriyorum, okuyun. Bir şey kaybetmezsiniz.  Bir diğer kitap yorumum Açlık Oyunları'nın ikinci kitabı Ateşi Yakalamak. Bir sonraki yorumuma kadar kendinize iyi bakın. Hoşça kalın.

Bu kitaba canlandıramadığım sahnelerden ve oyunların geç sonlanmasından dolayı 4 kupa veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder