Sayfalar

18 Mayıs 2015 Pazartesi

Uçurtma Avcısı - Khaled Hosseini


UÇURTMA AVCISI - KHALED HOSSEİNİ KİTAP YORUMU


    Herkese merhaba. Kitap Mevsimi bloguma hoşgeldiniz. Ben Can. Bugün günlerden Uçurtma Avcısı. Okuduğum ikinci kitap Bu kitabı bir arkadaşım önermişti ve internette de çok karşıma çıkmıştı. Ben de bir tane sipariş verdim. Okuduğuma çok mutluyum. Gerçekten bana çok şey kattı. Gerek dostluklar, gerek aile ilişkileri bakımından gerçekten harika bir romandı diyebilirim. Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen baya iyi bir kitaptı.

    Nasılsınız? İyi misiniz? Ben hastayım. Evet, yaz geliyor ve ben yine hastalanıyorum. Gerçekten sıkıcı bir şey. Kaç tane peçete harcadığımı bilmiyorum. Berbat bir durum. Dün sipariş verdiğim bir kitap var onu bekliyorum gelmesini. Adı Golem ve Cin. Bunun hakkında çok fazla öneriler duydum. Saklama Kabı blogundan Eren abi de bayağı övmüştü bu kitabı. Ben de alacak listeme eklemiştim. Bir ara kitapyurdu'nda gezinirken kitabın 4.75 tl'ye indiğini gördüm. 32 tl'lik bir kitabın bu kadar ucuzladığını görünce hemen aldım. Kitaptan beklentilerim çok yüksek. Umarım hayal kırıklığına uğramam. O zaman kitap yorumuna geçelim.

Kitap Adı: Uçurtma Avcısı
Özgün Adı: The Kite Runner
Yazar Adı: Khaled Hosseini
Çevirmen Adı: Püren Özgören
Sayfa Sayısı: 375
Fiyatı: 20 TL
Puanım: 4/5
Arka Kapak Yazısı:
       Emir ve Hasan, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk... Aynı evde büyüyüp, Aynı sütanneyi paylaşmalarına rağmen Emir ile Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar vardır. Emir, ünlü ve zengin bir iş adamının, Hasan ise onun hizmetkârının oğludur. Üstelik Hasan, orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa, Hazaralara mensuptur.

   Çocukların birbiri ile kesişen yaşamları ve kaderleri, çevrelerindeki dünyanın trajedisini yansıtır. Sovyetler işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya giderler. Emir böylece geçmişinden kaçtığını düşünür. Her şeye rağmen arkasında bıraktığı Hasan'ın hatırasından kopamaz. 

   Uçurtma Avcısı arkadaşlık, ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir roman. Babalar ve oğullar, babaların oğullarına etkileri, sevgileri, fedâkarlıkları ve yalanları... Daha önce hiçbir romanda anlatılmamış bir tarihin perde arkasını yansıtan Uçurtma Avcısı, zengin bir kültüre ve güzelliğe sahip toprakların yok edilişini aşama aşama gözler önüne seriyor.

   Uçurtma Avcısı'nda anlatılan olağanüstü bir dostluk. Bir insanın diğerini ne kadar sevebileceğinin su gibi akıp giden öyküsü.


   Uçurtma Avcısı okuduğum ikinci roman. İlkini biliyorsunuz. Aynı Yıldızın Altında. Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.  


     Emir baş karakterimiz. 1963 yılında Kabil'de doğarken annesini kaybetmiştir. Emir babasından hiç ilgi ve sevgi görmeyen bir çocuktur. Çünkü Emir'in babası çocuğunun kavga edebilen, sokakta çocuklarla oynayan, girişken ve güçlü bir çocuk olmasını istiyordur. Fakat Emir, kavgalardan kaçan bir çocuktur. Birinin ona zarar vermesinden korkar. Aynı zamanda iyi bir yazardır. Yazdığı kısa romanlar ve hikayeler başta Hasan olmak üzere çoğu kişinin ilgisi çeker ve beğenirler.

   Hasan, Emir'in en yakın arkadaşı ve hizmetkârının oğludur. Hazara olduğundan dolayı bulunduğu toplulukta pek sevilmez ve hor görülür. Emir'e daima sağdık ve bağlı kalmıştır. Emir'i her şeyden korur ve bunu yaparken kendini düşünmez. Ve bir gün yine Emir'i korurken hayatının en büyük darbesini yer. Kitabı okuyanlar bunun ne olduğunu anlamıştır hemen fakat öyle bir olay ki anneme sadece o kısmı anlattığımda ağladığını fark etmiştim. Tabii bir de böyle bir olayı yazarın nasıl anlattığı da var. Öyle bir betimleme ki ne ağır ne de kötü. Kitap çok güzel bir betimlemeye sahip. 


   Emir, Hasan'ın yaşadığı bu feci olaydan kendini sorumlu tutmaktadır -ki zaten sorumlusu kendisidir- ve kendini asla afettirmemektedir. Öyle ki, Hasan'ın üzerine suç atarak gitmelerini istemiştir. Çünkü onu her gördüğünde yaşadığı suçluluk duygusuna artık dayanamamaktadır.

    Ve Sovyetler İşgali nedeni ile Emir ve babası Kaliforniya'ya taşınırlar. Ve hikaye büyük sırların açıklanması ve kalpleri sızlatan olayları ile devam eder.


    Kitap gerçekten güzeldi, Bu kadar çok konuyu harmanlayarak bu kadar güzel anlatan bir yazar zor bulunur ve Khaled Hosseini bu işi gerçekten iyi yapıyor. Gelelim kitapta beğenmediğim kısma.


    Öyle, çok fazla beğenmediğim bir yer yoktu aslında. Sadece kitapta geri dönüşler ve normal zaman çok karışıktı. 'Hangi zamandayız?' diye önceki sayfalara baktığım  oldu. Fakat bunun dışında kitap gerçekten iyiydi. Yazarın diğer kitaplarını kesinlikle okuyacağım. Fakat fark ettiniz mi bilmiyorum ama okuma listemde diğer kitaplarından sadece Bin Muhteşem Güneş var. Bunun nedeni bazı arkadaşlarımın Ve Dağlar Yankılandı kitabını sevmemeleri. Ben de fantastik romanlar sevdiğimden daha çok, eğer fantastik olmayan bir kitap okuyacaksam onun gerçekten iyi olması lazım ki kitaba devam edebileyim. 

     Bugünlük bu kadar arkadaşlar bir diğer yorumda görüşmek üzere. Bir diğer kitap yorumu Labirent: Ölümcül Kaçış kitabının yorumu olacak. Kendisi okuduğum ilk seri.



Bu kitaba, geri dönüş sıkıntıları nedeniyle 4 kupa veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder