Sayfalar

18 Mayıs 2015 Pazartesi

Labirent: Son İsyan - James Dashner



Labirent: Son İsyan - James Dashner Kitap Yorumu


    Herkese merhaba. Kitap Mevsimi bloguma hoş geldiniz. Ben Can. Bugün günlerden Labirent; Son İsyan

    Nasılsınız? İyi misiniz? Ben çok iyiyim. Golem ve Cin'in sonuna yaklaştım. Umarım sonu Labirent'in sonu gibi olmaz. Çünkü böyle bir son beklemiyordum. Çok hayal kırıklığı oldu benim için. Böylesine güzel bir seri için daha güzel sonlar düşünüyordum. 

   O zaman yoruma geçelim.








Kitap Adı: Labirent: Son İsyan
Özgün Adı: The Death Cure
Yazar Adı: James Dashner
Çevirmen Adı: Gizem Yeşildal
Sayfa Sayısı: 384
Fiyatı: 25 TL
Puanım: 3/5
Arka Kapak Yazısı: 
     Her şeyin sonu geldi!
İSYAN, Thomas’ın her şeyini almıştır: hayatını, anılarını ve sonunda arkadaşı olan Kayranlıları. Ama artık sona ermiştir. Son bir testin ardından Deneyler tamamlanmıştır.

Kurtulan olacak mı?
Ama İSYAN, Thomas’ın onların düşündüğünden çok daha fazlasını hatırladığını bilmemektedir. Ve Thomas artık söyledikleri tek kelimeye bile inanmayacaktır!

Gerçek dehşet verici olacak.
Thomas Labirent’i yenmiş, Alev’de hayatta kalmıştır. Arkadaşlarını kurtarmak için her türlü riski göze alacaktır. Ancak bu kâbusu sona erdirecek tek şey, gerçeğin ta kendisidir.
Artık yalan yok.

“James Dashner’ın kitaplarına başlamadan önce derin bir nefes alın.” Deseret News

“Hayranlarının Sineklerin Tanrısı, Açlık Oyunları ve Lost’un birleşimi olarak tanımladığı, olağanüstü bir hayatta kalma hikâyesi.”
EW.com

“Son sayfasına kadar heyecan bitmiyor.” Kirkus Reviews

“Müthiş bir macera; sürükleyici, zekice.” Newsday

“Merak uyandıran, mutlaka okunması gereken bir seri.” Seventeen.com

“Nefes kesici, sinematografik bir macera.” Publishers Weekly

“Çığlıklara değer.” Romantic Times

New York Times Bestseller’ı, USA Today Bestseller’ı, Book Sense Bestseller’ı, Kirkus Reviews Yılın En İyi Gençlik Kitabı,
ALA-YALSA En iyi Genç Yetişkin Romanı, ALA-YALSA Seçkisi



    Labirent serisinin ikinci kitabı olan Alev Deneyleri'nin yorumuna buradan ulaşabilirsiniz

     Uyarı: Serinin ilk iki kitabını okumayanlar devam etmesinler. Spoiler yiyebilirler. Okuyanlar için sıkıntı yok.

    Kitap hayal kırıklığıydı.

    Thomas ve arkadaşları Alev Deneylerini de atlatmış ve ikinci kitap bitmişti. İsyan Thoması beyaz bir odaya kapatmıştı. Üçüncü kitap buradan başlıyor. Haftalardır. Thomas o odanın içindedir. Ne bir insan yüzü görmüştür ne de banyo yapabilmiştir. Bir de aklı ondan daima arkadaşlarına ne olduğu ve onların şu an nerede olduğu vardır. Ve haftalar sonra ilk defa içeriye birisi girmektedir. Bu kişi ikinci kitapta da olan ve benim nefret ettiğim karakterler arasında yer alan Fare Adam.

    Thomas'a deneylerin bittiğini, son bir şeyin kaldığını söyle. O şeyin ne olduğunu söylemeyeceğim.

    Sonrasında Thomas'ı arkadaşlarının yanına götürür. Onlara hafızalarının geri verileceği söylenir. Fakat Thomas, Minho ve Newt kabul etmezler.

    İşte burada çıldırdım. İlk iki kitaptan beri ailesini ve geçmişini öğrenmek için can atan Thomas sırf bunu İsyan yapıyor diye reddediyor. Ve ben kafayı yiyorum.

    Sonrasında bu üçlü bir yolunu bulup İsyan'dan kaçıyorlar ve olaylar gelişiyor. 

    Elbet ölümler olacaktı. Tamam, ona söyleyecek sözümüz yok. Oldu da. Bunlardan birisi gayet mantıklı ve duygusal iken diğeri çok saçmaydı.Yazar onu boşuna öldürdü yani.

    Özellikle sonunu hiç beğenmedim. Daha güzel olabilirdi.

    Bir de aklımdaki soruların çoğunun cevabını hala alamadım. Bu nedenle yazara sinirliyim. Fakat dördüncü kitabında umarım tüm soruların cevabını alırım.

    Kitapta en sevdiğim kısım Labirent'e geri döndükleri kısı oldu. Nostalji yaşadım bir an.

    Genel olarak yorumum böyle. Biliyorum kısa oldu ama ne kadar çok yazsam o kadar çok spoiler vereceğimi bildiğimden kısa kesiyorum. Bir diğer kitap yorumu Andy Weir'den Marslı. Bir sonraki yorumum gelene kadar kendinize iyi bakın.



Ölümlerin basitliği, sonu, hafızasını geri istememesi ve bazı kısımları kafamda canlandıramadığım dan bu kitaba üç kupa veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder